Edublog Martijn Wijngaards

Over game-based storytelling, teambuilding, persoonlijkleiderschap, blended learning en andere vehikels voor het vergroten van vertrouwen.

woensdag 5 februari 2020

Over schijt aan de kinderen en bevroren rolfluïditeit

›
Chantal in actie Was het nou Jeroen (32, gefingeerde naam) die zei: 'Ja, eh. En nou?' of het personage Chantal dat hij speelde? ...
zaterdag 9 november 2019

Kies zelf je avontuur: daarom een e-book!

›
E-books kunnen veel meer zijn dan een kille schermvariant van zo'n lekker geurend, papieren boek. Dat wil ik laten zien met Hendrik, de ...
maandag 4 november 2019

Spelen negatief? Het is maar hoe je de term gebruikt

›
Hoe komt het toch dat het werkwoord 'spelen' voor allerlei mensen een negatieve betekenis krijgt? Ik vraag het me vooral af omdat ...
maandag 28 oktober 2019

Wat je leert in de zandbak

›
'Extra schuim? Hoe weet je dat het extra schuim is?' Dat vroeg een groep 8-leerling zich af tijdens mijn derde onderwijsstage, in 19...
vrijdag 27 september 2019

Voordelen van gamebased storytelling

›
 Keynote over mijn rpg bij het Nijmeegse Gamification Guild. (Foto: Ciska Rouw) Vergroten van je creativiteit, activeren van hersencell...
maandag 19 augustus 2019

Manager of leraar zijn van een Spider-Man (m/v/x)?

›
Is hij (m/v/x) nou een autist of gewoon een chronische dwarsligger? Is hij een betweter of een chaoot? Hoezo lacht hij niet als alle ander...
maandag 5 augustus 2019

Hoe genees je complottheorieën?

›
BBC News heeft vandaag een alleraardigst filmpje gepubliceerd hoe je complottheorieën  kunt herkennen. De makers onderscheiden drie ingred...
›
Homepage
Internetversie tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.